Δευτέρα 15 Νοεμβρίου 2010

Κλειδί η επιλογή του 6ου μαθήματος

Προβληµατισµός για τα Μηχανογραφικά
ΕΡΕΥΝΑ του , Χρήστου Κάτσικα
ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: ΤΑ ΝΕΑ Δευτ. 15 Νοεμ.2010
Προβληµατίζεται το υπουργείο Παιδείας για την περίοδο κατάθεσης του µηχανογραφικού ∆ελτίου από τους υποψηφίους. Μετά τις δηλώσεις του υφυπουργού Παιδείας για συµπλήρωση του Μηχανογραφικού πριν από τις εξετάσεις, η υπουργός Παιδείας Αννα ∆ιαµαντοπούλου δήλωσε ότι το υπουργείο Παιδείας το ξανασκέφτεται και πως οι οριστικές αποφάσεις δεν έχουν ακόµη ληφθεί. 
Καθώς ανακοινώθηκε από το ΥΠΕΠΘ η εξεταστέα ύλη για τις Πανελλαδικές εξετάσεις του 2011, οι πάνω από 70.000 µαθητές της Γ΄ τάξης των Γενικών Λυκείων και ΕΠΑΛ (οµάδα Β΄) καθώς και οι περίπου 15.000-20.000 απόφοιτοι, που ετοιµάζονται να πάρουν πάλι µέρος στις πανελλαδικές εξετάσεις, πρέπει να γνωρίζουν ότι η έγκαιρη επιλογή του 6ου µαθήµατος είναι διπλά κρίσιµη, καθώς από τη µια καθορίζει το δεύτερο πεδίο που θα δηλώσει κάθε υποψήφιος και από την άλλη παίζει καταλυτικό ρόλο στη συνολική βαθµολογία, άρα στην επιτυχία του υποψηφίου. Στο πλαίσιο αυτό «ΤΑ ΝΕΑ» παρουσιάζουν σήµερα όλα όσα πρέπει να προσέξουν οι υποψήφιοι και των τριών κατευθύνσεων στην επιλογή τους.
Η απόφαση για τις σπουδές. Πρώτο µέληµα όλων των υποψηφίων θα πρέπει να είναι η απόφαση για τις σπουδές που θέλουν να ακολουθήσουν. Mε βάση αυτή την απόφαση γίνεται και η επιλογή κατεύθυνσης και πεδίου ή πεδίων. Το 2ο µάθηµα Γενικής Παιδείας (ως 6ο υποχρεωτικά εξεταζόµενο µάθηµα), µόλις δηλωθεί, οδηγεί αναγκαστικά τον υποψήφιο στην επιλογή συγκεκριµένων επιστηµονικών πεδίων.

Γι’ αυτό η κυρίαρχη σκέψη του πρέπει να είναι στις σπουδές που θέλει να κάνει και κατόπιν στην επιλογή του µαθήµατος που θα τον οδηγήσει σε αυτές µέσω του συνδυασµού των πεδίων.

Ανισες επιδόσεις Αυτό που οφείλουν να λάβουν υπόψη τους οι υποψήφιοι είναι οι άνισες επιδόσεις που καταγράφονται στο 6ο µάθηµα επιλογής, µε αποτέλεσµα άλλοι υποψήφιοι να ευνοούνται και άλλοι να αδικούνται, ανάλογα µε το µάθηµα που επιλέγουν, όπως µε σαφήνεια φάνηκε στις Πανελλαδικές Εξετάσεις των τελευταίων χρόνων.

Για παράδειγµα, δύο υποψήφιοι, που στοχεύουν στο ίδιο επιστηµονικό πεδίο και στα ίδια τµήµατα ΑΕΙ και ΤΕΙ, έχουν διαφορετικές ευκαιρίες και πιθανότητες επιτυχίας επιλέγοντας διαφορετικό 6ο µάθηµα Γενικής Παιδείας.

Ετσι, όσοι υποψήφιοι επέλεξαν το 2010 π.χ. Ιστορία βρέθηκαν σε µειονεκτική θέση, καθώς µόλις το 36% έγραψε πάνω από τη βάση, σε σχέση µε όσους επέλεξαν π.χ. Φυσική (77% πάνω από τη βάση) ή Βιολογία (67% πάνω από τη βάση). Βέβαια, από το φετινό σχολικό έτος 2010-11 οι υποψήφιοι που θα δηλώσουν ότι θα εξεταστούν πανελλαδικά στο µάθηµα Αρχές Οικονοµικής Θεωρίας, θα πρέπει υποχρεωτικά να δηλώσουν ως 2ο πανελλαδικώς εξεταζόµενο µάθηµα Γενικής Παιδείας τα Μαθηµατικά και Στοιχεία Στατιστικής, ανεξαρτήτως από το εάν επιθυµούν να δηλώσουν το 5ο Επιστηµονικό Πεδίο ή όχι.

ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ
Πότε το άριστα από 20.000 γίνεται 18.600 µόρια
Οι πάνω από 36.000 υποψήφιοι της Θεωρητικής Κατεύθυνσης, ανενδιαφέρονται µόνο για το 1ο Επιστηµονικό Πεδίο, έχουν µαθήµατα αυξηµένης βαρύτητας τα Αρχαία Ελληνικά (1,3) και την Ιστορία Κατεύθυνσης (0,7) και µπορούν να επιλέξουν ως έκτο µάθηµα όποιο από τα τέσσερα µαθήµατα Γενικής Παιδείας θέλουν. Αν ενδιαφέρονται να συνδυάσουν 2ο ή το 1ο και το 4ο Επιστηµονικό Πεδίο, τότε πρέπει να επιλέξουν ως έκτο µάθηµα τα Μαθηµατικά Γενικής Παιδείας. Αν ενδιαφέρονται να συνδυάσουν το 1ο και το 3ο Επιστηµονικό Πεδίο, τότε πρέπει να επιλέξουν ως έκτο µάθηµα τη Βιολογία Γενικής Παιδείας.

Η διεκδίκηση όµως τµηµάτων των παραπάνω επιστηµονικών πεδίων τούς αλλάζει τα µαθήµατα αυξηµένης βαρύτητας, αλλά το κυριότερο είναι ότι τους αλλάζει και τους συντελεστές. ∆ηλαδή οι συντελεστές τους µειώνονται σε 0,9 και 0,4 αντιστοίχως και το άριστα από 20.000 γίνεται 18.600 µόρια.

Αν επιλέξουν τµήµατα του Επιστηµονικού Πεδίου, έχουν µαθήµατα αυξηµένης βαρύτητας (για το πεδίο αυτό) τις Αρχές Οικονοµικής Θεωρίας και τα Μαθηµατικά Γενικής Παιδείας, των οποίων οι συντελεστές είναι αντιστοίχως 1,3 και 0,7, δηλαδή δεν υφίστανται µείωση.

ΘΕΤΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ
Πότε είναι µειωµένοι οι συντελεστές
Οι περίπου 11.000 υποψήφιοι της Θετικής Κατεύθυνσης, αν ενδιαφέρονται για το 2ο ή το 4ο Επιστηµονικό Πεδίο, έχουν µαθήµατα αυξηµένης βαρύτητας τα Μαθηµατικά (1,3) και τη Φυσική Κατεύθυνσης (0,7) και µπορούν να επιλέξουν ως έκτο µάθηµα όποιο από τα µαθήµατα Γενικής Παιδείας επιθυµούν. Για το 3ο Επιστηµονικό Πεδίο έχουν µαθήµατα αυξηµένης βαρύτητας τη Βιολογία (1,3) και τη Χηµεία Κατεύθυνσης (0,7) και µπορούν να επιλέξουν όποιο από τα µαθήµατα Γενικής Παιδείας θέλουν. Για το το 5ο Επιστηµονικό Πεδίο έχουν µαθήµατα αυξηµένης βαρύτητας τα Μαθηµατικά Γενικής Παιδείας και το µάθηµα Αρχές  Οικονομικής Θεωρίας (0,7 και 1,3), τα οποία είναι υποχρεωµένοι να δηλώσουν ως έκτο και έβδοµο µάθηµα αντίστοιχα. Αν ενδιαφέρονται να συνδυάσουν κάποιο από τα παραπάνω πεδία µε το 1ο Επιστηµονικό Πεδίο, είναι υποχρεωµένοι να δηλώσουν ως έκτο µάθηµα την Ιστορία Γενικής Παιδείας.

Στην τελευταία αυτή περίπτωση, τα µαθήµατα αυξηµένης βαρύτητας είναι η Νεοελληνική Γλώσσα Γενικής Παιδείας (0,9) και η Νεοελληνική Ιστορία Γενικής Παιδείας (0,4), τα οποία έχουν µειωµένους συντελεστές και ως εκ τούτου η µέγιστη βαθµολογία που µπορεί να συγκεντρώσει ο υποψήφιος είναι τα 18.600 µόρια.

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ
Με ποιον συνδυασµό αλλάζει το 6ο µάθηµα
Οι πάνω από 40.000 υποψήφιοι της Τεχνολογικής Κατεύθυνσης (απόφοιτοι και τελειόφοιτοι), αν ενδιαφέρονται για το 2ο και 4ο Επιστηµονικό Πεδίο ή για ένα από αυτά, τότε έχουν µαθήµατα αυξηµένης βαρύτητας τα Μαθηµατικά (1,3) και τη Φυσική Κατεύθυνσης (0,7) και µπορούν να επιλέξουν ως έκτο µάθηµα όποιο από τα µαθήµατα Γενικής Παιδείας επιθυµούν. Η διεκδίκηση τµηµάτων του 1ου Επιστηµονικού Πεδίου ή του 3ου Επιστηµονικού Πεδίου αλλάζει το έκτο µάθηµα, το οποίο γίνεται υποχρεωτικά Ιστορία Γενικής Παιδείας στην πρώτη περίπτωση και Βιολογία στη δεύτερη και µειώνει και τους συντελεστές. Οπως γίνεται κατανοητό, και στις δυο τελευταίες περιπτώσεις η µέγιστη βαθµολογία που µπορούν να συγκεντρώσουν οι υποψήφιοι της Τεχνολογικής Κατεύθυνσης είναι τα 18.600 µόρια. Για το 5ο Επιστηµονικό Πεδίο έχουν µαθήµατα αυξηµένης βαρύτητας τα Μαθηµατικά Γενικής Παιδείας (0,7) και το µάθηµα Αρχές Οικονοµικής Θεωρίας (1,3), τα οποία είναι υποχρεωµένοι να επιλέξουν ως έκτο και έβδοµο µάθηµα αντίστοιχα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Ενδεικτικές απαντήσεις Κ.Ε.Ε. για τα λατινικά 2023

Οι ενδεικτικές απαντήσεις της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων Γενικών Λυκείων για το μάθημα των Λατινικών Ημερησίων και Εσπερινών Λυκείων.