Δευτέρα 10 Ιανουαρίου 2011

Επαγγελματικός προσαντολισμός (Έκθεση Γ Γυμνασίου)

«Γράψτε ένα μικρό κείμενο - απάντηση σε έρευνα επαγγελματικού προσανατολισμού που γίνετε στο σχολείο σας για το επάγγελμα που αυτή τη στιγμή σας ενδιαφέρει. Στο κείμενο αυτό να απαντήσετε και τις εξής ερωτήσεις:
Α) το επιλέξατε με κριτήριο το κύρος του, τις οικονομικές προοπτικές, ή την κλίση σας;
Β) επηρεαστήκατε από τους γονείς σας, το κοινωνικό περιβάλλον ή το σχολείο;
Γ) είναι επάγγελμα που έχει σχέση με το φύλο σας;»
Πρόλογος
Η  επιλογή ενός επαγγέλματος αποτελεί μια από τις σημαντικότερες και πιο καθοριστικές αποφάσεις στη ζωή του ανθρώπου, γιατί αυτή θα καθορίσει το μέλλον του. Για να ληφθεί μια τέτοια απόφαση λοιπόν απαιτείται να βοηθήσουν τα νεαρά παιδιά οι γονείς τους αλλά και γενικότερα άτομα μεγαλύτερης ηλικίας και μεγαλύτερης εμπειρίας. Αν και βρίσκομαι σε πολύ νεαρή ηλικία και είναι νωρίς να αποφασίσω για το επάγγελμα που θα ακολουθήσω, ωστόσο έχω κάνει κάποιες σκέψεις σχετικά με το επάγγελμα που θα εξασκήσω.

Κύριο Θέμα
Προσωπικά, από την παιδική ηλικία ασχολούμαι με τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές. Πρόκειται για μια ενασχόληση που με συγκινεί ιδιαίτερα. Έχω σκεφτεί λοιπόν ότι όταν μεγαλώσω θα ήθελα να ασχοληθώ με το επάγγελμα του προγραμματιστή ηλεκτρονικών υπολογιστών. Την πρόθεσή μου αυτή την έχω συζητήσει με τους γονείς μου οι οποίοι μάλιστα με ενθάρρυναν να την πραγματοποιήσω.
Ένας από τους λόγους που με ώθησε να πάρω την απόφαση αυτή σχετίζεται και με την προοπτική του επαγγέλματος. Πιστεύω πως οι προγραμματιστές ηλεκτρονικών υπολογιστών είναι το επάγγελμα του μέλλοντος. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι σε όλους τους τομείς εργασίας έχουν μπει οι υπολογιστές και μάλιστα είναι απαραίτητοι. Πρόκειται δηλαδή για ένα επάγγελμα με σίγουρη επαγγελματική αποκατάσταση και με ικανοποιητική αμοιβή.
Στην απόφαση μου αυτή καθοριστικό ρόλο διαδραμάτισαν αφενός οι γονείς μου και αφετέρου το σχολείο. Αρχικά οι γονείς μου ενθουσιάστηκαν με την επιλογή μου αυτή, γιατί από τη μια γνωρίζουν την κλίση μου στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές και από την άλλη συνειδητοποιούν πως είναι μια ώριμη επιλογή που έχει ευοίωνο μέλλον. Ακόμη, καθοριστική ήταν και η συμβολή του σχολείου μου γιατί μέσω του μαθήματος της πληροφορικής συνειδητοποίησα την κλίση που έχω προς αυτό το αντικείμενο.
Όπως γίνεται αντιληπτό, η απόφαση να ακολουθήσω το επάγγελμα αυτό δεν έχει καμία σχέση με το φύλο μου. Μάλιστα θεωρώ  ανόητο στη σύγχρονη  εποχή  να υπάρχει διαχωρισμός επαγγελμάτων ανάλογα με το φύλο του ανθρώπου που τα εξασκεί. Η διάκριση σε αντρικά και γυναικεία επαγγέλματα είναι αναχρονιστική και ανεδαφική.

Επίλογος 
Η επιλογή επαγγέλματος δεν ήταν ιδιαίτερα δύσκολη απόφαση για μένα. Ωστόσο, η πορεία από την επιλογή μέχρι την επίτευξη του στόχου είναι επίπονη και δύσκολη. Γι’ αυτό θα πρέπει να καταβάλω ιδιαίτερη προσπάθεια ώστε να  μπορέσω να κάνω πράξη την επιλογή μου.

11 σχόλια:

Unknown είπε...

εξαιρετικη εκθεση.Θεωρω οτι ειναι το επαγγελμα του μελλοντος

Ανώνυμος είπε...

!!!!!!!

Ανώνυμος είπε...

Πολύ ωραία έκθεσή με αρκετά υψηλό επίπεδο δυσκολίας,Μπράβο!

Ανώνυμος είπε...

τελειοοοο

Ανώνυμος είπε...

πολυ καλη

Ανώνυμος είπε...

παρα πολυ καλη!

Ανώνυμος είπε...

Παρά πολύ ωραία έκθεση για να την αντιγράψω!

Ανώνυμος είπε...

παρα πολυ καλη εκθεση την εγκρινω

Ανώνυμος είπε...

Αυτό που η κυρία μου αντιγράφει τις ασκήσεις ή τα θέματα εκθέσεων από το ίντερνετ...μου κάνει την ζωή πιο εύκολη...πχ αυτή την έκθεση την έχουμε για αύριο:)

Ανώνυμος είπε...

Τέλεια απάντηση με βοήθησε και εμένα για το τι να γράψω στη δικιά μου έκθεση
Μπράβο!!!

Ανώνυμος είπε...

Ευχαριστώ ρε φίλε με σώζεις

Ενδεικτικές απαντήσεις Κ.Ε.Ε. για τα λατινικά 2023

Οι ενδεικτικές απαντήσεις της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων Γενικών Λυκείων για το μάθημα των Λατινικών Ημερησίων και Εσπερινών Λυκείων.